بدن انسان و نکات عجیبی درباره آن

بدن انسان و نکات عجیبی درباره آن

هنوز همه ی واقعیت های بدن انسان حتی با گسترش دانش پزشکی و پیشرفت علم کشف نشده که بعضا دانستن این واقعیت ها غیر قابل باور و عجیب میباشد.

شما توانائی بو کردن ترس را دارید

انسان توانایی احساس ترس دیگری را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمایش نشان داده است که هنگام ترس مواد شیمیائی که از زیر بغل دست های انسان خارج میشود با وضعیت عادی تفاوت دارد. ترس شما را بوی بدن شما لو می دهد. دانشمندان با وصل نمودن حسگرها زیر بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دویدن بروی ترد میل و بانجی جامپینگ آنها را به آزمایش شوندگان امتحان نمودند. قسمتی از مغز آزمایش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان می دهد نسبت به بوی عرق بانجی جامپینگ مثبت بود.

وضعیت قلب شما ارتباط مستقیم با لاله گوش شما دارد

چین مورب بروی لاله گوش میتواند نشان وضعیت سلامتی قلب شما باشد. باوجودیکه دانشمندان هنوزدر حال مطالعه این ارتباط هستند اما اولین مطالعه د ر این زمینه در سال ۱۹۹۲ نشان داد که بیماران با چین مورب در لاله گوش در معرض ابتلا به بیماری گرفتگی عروق می باشند. در حقیقت این مطالعه با درستی ۹۴% نشان می داد که دقیقا کدام بیماران بیمارستان تحت مطالعه گرفتار چنین بیماری هستند. این ارتباط عجیب بین لاله گوش و قلب به پزشکان کمک می نماید تا بیماران در معرض خطر را شناسائی نمایند. تحقیقات جدید همچنین ارتباط بین لاله گوش با سکته قلبی منجر به مرگ را در میان مردان تائید می نماید.

خمیازه کشیدن مسری است اما بیشتر در زمستانها

حتی دیدن عکس کسانی که در حال خمیازه کشیدن هستند نیز مسری است. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام گردید نشان داد که از جمع ۸۰ نفری دانشجویان آزمایش شده در تابستان تنها ۲۴% از دانشجویان با دیدن عکس خمیازه کشیده اند و از بین همین گروه در زمستان این درصد به ۴۵ رسیده است. درحقیقت کشیدن خمیازه باعث خنک شدن مغز و بهبود عملکرد مغز در موقع نیازمی گردد.

حتما بخوانید  جملات تصویری عاشقانه - سری 5

بزرگترین اندام بدن به اندازه ۶ زمین تنیس است ، اما به قطر تنها یک سلول!

اندوتلیوم Endothelium، قسمت نازک درونی رگهای خونی بدن است که در کل ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر رگهای خونی انسان وجود دارد. سطح اندوتلیوم اگر بیرون آورده شده و مسطح گردد میتواند ۶ زمین تنیس را پوشش دهد. این غشا نازک در حقیقت مغز رگهای خونی است و با فعالیت هوشمندانه تشخیص می دهد که چه موادی میتواند از درون خون وارد دیواره رگها شود. اندوتلیوم در حقیقت کار تنظیم فشار خون، مبارزه با بیماریها و کنترل غلظت خون در بدن را بعهده دارد.

شنیدن کلمات و دیدن رنگها

برا ی بسیاری از ما دیدن، بوئیدن و شنیدن حسهای کاملا مجزایی هستند، ولی برای برخی با شرایط استثنائی که سینتزیا Synthesia خوانده میشود اینگونه نیست. این افراد نسبت به کلمات احساس چشائی دارند و برخی وقتی رنگهایی را می بینند , صدا هایی مخصوص آن رنگ را می شنوند. میزان دقیق کلماتی که باعث تحریک حس چشائی میشوند در افراد مختلف دچار سینتزیا متفاوت است، اما یک خانم که دچار این مساله میباشد نسبت به ۱۰۰% کلماتی که میشنود حس چشائی اش تحریک میگردد!

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید