با طب سنتی آبریزش بینی را درمان کنیم

 

  • برای این درمان خانگی به ۱ قاشق برگ خشک شده مریم گلی، ۱ قاشق عسل و مقداری آب نیاز داریم. برگ گل را درون آب بریزید وو اجازه دهید کمی بجوشد. پس از خنک شدن آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و سپس بنوشید. از این معجون ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید تا شاهد اثربخشی بهتر آن باشید.

 

لرژی یکی از دلایل شایع ایجاد آبریزش بینی است. عوامل ایجادکننده آلرژی در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض گردوغبار، گرده گل‌ها، مواد غذایی خاص، برخی داروها و … ایجاد شود.

اعتیاد به مواد مخدر

افرادی که به یک نوع داروی خاص یا ماده مخدر اعتیاد دارند ممکن است در اثر عدم دریافت دوز مشخص از آن ماد خاص، دچار آبریزش بینی شوند.

سرماخوردگی

آبریزش بینی یکی از علائم شایع سرماخوردگی و آنفولانزا است که معمولا بیشتر افراد با آن مواجه می‌شوند.

پولیپ بینی

در موارد بسیار خاص، پولیپ بینی نیز می‌توانند سبب ایجاد این مشکل شود که تنها راه درمان آن حذف پولیپ بینی است.

آسم

افراد مبتلا به آسم نیز در بسیاری از مواقع با مشکل آبریزش بینی مواجه می‌شوند و می‌توان گفت این مشکل یکی از نشانه‌های رایج این بیماری است.

دود تنباکو

بسیاری از افراد به انواع دودها آلرژی دارند اما دود تنباکو تاثیر بیشتری بر روی عصب‌های بویایی دارد و باعث ایجاد آبریزش بینی خواهد شد.

 

درمان خانگی آبریزش بینی

 

آب نمک

 

 

 

برای استفاده از این درمان ساده به ۱/۲ قاشق جوش شیرین، ۱/۲ قاشق نمک و مقداری آب مقطر نیاز داریم. اگر از آب لوله‌کشی استفاده می‌کنید بهتر است که آن را بجوشانید و اجازه دهید خنک شود و سپس از آن برای درمان آبریزش بینی استفاده کنید.

این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و سپس با استفاده از آن بینی خود را شست‌وشو دهید. نگران بلعیده شدن این آب نباشید زیرا هیچ ضرری برای بدن ندارد. اجازه دهید این آب درون بینی به سمت گلو جریان پیدا کند و سپس آن را بیرون بریزید. آب شور باعث پاک شدن بینی از مخاط و گرفتکی خواهد شد. از این روش ۲ بار در روز استفاده کنید تا مشکل به طور کلی برطرف شود.

 

میوه‌های ترش

 

 

 

برای درمان به لیموترش، پرتقال، آناناس و یا هر میوه ترش دیگری نیاز داریم. با نوشیدن آب میوه طبیعی این میوه‌های ترش می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی بهبود دهید. زیرا میوه‌های ترش دارای غلظت بالایی از ویتامین C هستند و نقش بسیار موثری در درمان آبریزش بینی خواهند داشت. حداقل یکبار در روز از این آب میوه‌ها بنوشید تا مشکل برطرف شود.

 

سیر

 

 

 

از سیر در پخت انواع غذاها و سوپ‌های خود استفاده کنید و از تاثیرات شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. علاوه‌براین می‌توانید چند حبه سیر را درون آب بجوشانید و آب آن را بنوشید. اگر طعم آن را دوست نداشتید می‌توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید. از این درمان روزی یک بار استفاده کنید.

حتما بخوانید  داروی آموکسی سیلین در دوران بارداری

سیر حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان وتاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان آنفولانزا و از بین بردن علائم آن از جمله آبریزش بینی دارد.

 

روغن اوکالیپتوس (  Eucalyptus Oil )

 

 

 

برای بهره‌مندی از این درمان خانگی باید چند قطره روغن اکالیپتوس را درون ظرفی از آب جوش بریزید و بخار آن را به مدت ۱۰ دقیقه نفس بکشید. ( بخور گرفتن ). سپس چند ضربه به بینی خود بزنید و یا اینکه چند بار هوا را از بینی خارج کنید.

روغن اکالیپتوس دارای خاصیت ضدانعقاد بسیار قوی است و باعث پاکسازی بینی خواهد شد و می‌تواند در درمان آبریزش بینی بسیار موثر باشد.

 

عسل

 

 

 

برای استفاده از این درمان خانگی تنها کافیست ۱ قاشق عسل و ۱ قاشق آب‌لیمو  را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و هر روز صبح آن را بنوشید. عسل یک عامل ضدباکتری خوب است و می‌تواند در از بین بردن گرفتگی بینی بسیار موثر باشد.

 

مریم گلی ( ساج ) – Sage

 

 

 

برای این درمان خانگی به ۱ قاشق برگ خشک شده مریم گلی، ۱ قاشق عسل و مقداری آب نیاز داریم. برگ گل را درون آب بریزید وو اجازه دهید کمی بجوشد. پس از خنک شدن آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و سپس بنوشید. از این معجون ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید تا شاهد اثربخشی بهتر آن باشید.

مخلوط عسل و مریم گلی یک ضد انعقاد بسیار خوبی خواهد شد که می‌تواند باعث کاهش گرفتگی بینی و درمان آبریزش بینی شود.

 

توجه داشته باشید که آبریزش بینی یک مشکل بسیار رایج است که می‌توان با روش‌های خانگی آن را درمان کرد و معمولا بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز بهبود پیدا می‌کند اما اگر آبریزش بینی بیش از ۱۰ روز طول بکشد، در کنار این مشکل تب بالایی نیز داشته باشید، مخاط بینی داری تغییر رنگ بسیار مشخصی شود لازم است تا به پزشک مراجعه نمایید و درمان تخصصی‌تر و مناسب‌تری را برای درمان آبریزش بینی خود داشته باشید.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید