با بدبینی در رابطه عاشقانه چگونه برخورد کنیم ؟

بدبینی: وقتی در یک جمع دوستانه راجع به نوع ارتباطی که با همسرتان دارید بحث می‌کنید راه‌حل‌ها و نسخه‌های متفاوتی را در مورد نحوه برخورد با همسرتان دریافت می‌کنید. هرکسی می‌خواهد تجربه‌ای که در مورد ارتباط با شریکش داشته را با شما به اشتراک بگذارد

بدبینی زن و شوهر به هم

 

اگر بخواهیم شک و بدبینی را بین زنان و مردان مقایسه کنیم، این زنان هستند که بیشتر از مردان نسبت به همسران‌‌شان دچار بدبینی و تردید می‌شوند. گاهی دیر آمدن همسر شما به خانه، بوی عطر ناآشنا یا سردی رابطه همسرتان دلیل خیانت نیست، همینطور اگر درآمد ماهانه همسرتان هرماه به طرز عجیبی و نامعلوم غیب می‌شود، باز هم ممکن است دلیل بدی را پشت خودش نداشته باشد. درست است که در این شرایط هر آدم خونسرد و منطقی هم به اوضاع به‌وجود آمده شک می‌کند اما بهتر است منطقی‌تر در مورد بدبینی‌های‌تان مدیریت کنید. در این مقاله می‌خواهیم راهکارهای رویارویی با تردید‌ها و گاه بدبینی‌های زوجین را بررسی کنیم. شاید شما هم یکی از آن زن و شوهرهای بدبین باشید و این راهکارها کمک‌تان کند.

حسود نباش!

همسر بدبین همیشه هم بدبین نیست بلکه تحت یک سری شرایط ممکن است دچار بدبینی شود. مثلا همان‌طور که گفتیم زنان در موارد بسیاری نسبت به همسران‌شان دچار بدبینی و تردید می‌شوند. قبل از هرچیز علت این بدبینی را با هم مرور می‌کنیم چون اگر علت این موضوع را بدانید راحت‌تر با این موضوع کنار می‌آیید. نداشتن اعتماد به نفس، نخستین دلیل بدبینی است. اگر مدام نسبت به همه چیز بدبین هستید این نشان می‌دهد آنطور که باید روی توانایی‌های خودتان کار نکرده‌اید. آدم‌هایی که اعتماد به نفس بیشتری دارند کمتر دچار بدبینی می‌شوند. اگر احساس می‌کنید همسرتان نسبت به شما خیلی بالاتر است سعی کنید خودتان را به سطح توانایی‌های او برسانید. اگر این کار را انجام دهید هم روی نقاط قوت‌تان کار کرده‌اید و هم بدبینی‌های مربوط به خیانت را از بین خواهید برد. حسادت یکی از دلایل بدبینی است و در قدم اول اگر دلیل بدبینی خودتان را به حسادت ارتباط می‌دهید، بهتر است روی خودتان متمرکز شوید و انرژی مثبت را به سمت خودتان بیاورید.

تغییر محیط را جدی بگیر

ما آدم‌ها خیلی از اوقات نمی‌دانیم که تحت‌تاثیر محیطی قرار می‌گیریم که در آن زندگی می‌کنیم. معاشرت با افراد بد‌بین و کسانی که خودشان در زندگی شخصی شان دچار مشکل هستند، تاثیر بدی را در شما خواهد داشت. برای خلاص شدن از بدبینی‌ها بهتر است با افرادی معاشرت کنید که به شما انرژی مثبت بدهند و دیدگاه بهتری را در رویارویی با مشکلات و تردید‌های ازدواج به شما پیشنهاد دهند. مراقب افراد بدبین کنار خودتان باشید. این صرفا یک هشدار است. گاهی نسخه‌ای که دیگران برای‌تان می‌پیچند خیلی به نفع‌تان نیست.

کشتی را هدایت کن

یک کشتی زیبا و رویایی را تصور کنید که شما و همسرتان در آن هستید. از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید که بهترین سفر رویایی را با همسرتان داشته باشید. این کشتی همان ارتباط زناشویی شماست اما ناگهان متوجه می‌شوید که توفان بزرگی در راه است. در این لحظه شما دچار تردید می‌شوید. تردید بین ادامه دادن سفر و سفر بین موج‌های سهمگین و خطرات احتمالی و برگشت به ساحل و آماده شدن برای سفری دیگر در روزی آرام که استرس و نگرانی توفان آزارتان ندهد. اگر بتوانید تمامی بحث‌ها و مشاجرات و تردید‌های به‌وجود آمده در رابطه‌تان را با این مثال مقایسه کنید بهتر می‌توانید اوضاع را تحت کنترل خود بگیرید. برای رویارویی با این مشکل باید مکانیسم خوبی را برای رویارویی با تردیدهای‌تان پیدا کنید. ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و هرگز در مواقعی که عصبانی و ناراحت هستید_ توفان‌های احتمالی_ اوضاع را کنترل نکنید. به ساحل برگردید و وقت دیگری را برای ادامه بحث‌ها و حل مشکل‌تان در نظر بگیرید.

تنها یک راه جواب نمی‌دهد

وقتی در یک جمع دوستانه راجع به نوع ارتباطی که با همسرتان دارید بحث می‌کنید راه‌حل‌ها و نسخه‌های متفاوتی را در مورد نحوه برخورد با همسرتان دریافت می‌کنید. هرکسی می‌خواهد تجربه‌ای که در مورد ارتباط با شریکش داشته را با شما به اشتراک بگذارد و انسان دوستانه به‌دنبال کمک به شماست. بعد از مدتی وقتی راه حل پیشنهادی دوست‌تان را به کار بردید و به نتیجه نرسیدید دچار تردید در ادامه رابطه‌تان می‌شوید. شما بارها و بارها در خلوت‌تان با خودتان کلنجار می‌روید که چرا راه‌حل‌هایی که برای دیگران نتیجه بخش بوده در مورد همسر شما جواب نداده و با این تصور غلط همسرتان را یک فرد غیرقابل تحمل که دیگر نمی‌توان با او زندگی کرد، فرض می‌کنید. تردید در این مواقع به‌صورت عمیقی در شما نفوذ می‌کند و دیگر امیدی به ادامه ارتباط با همسرتان ندارید. اشتباه نکنید و همین جا دست نگه دارید. افراد مختلف براساس ویژگی‌های متفاوت، نیازهای متفاوتی دارند. یادتان باشد راه‌حلی که در مورد دوست و همکار شما نتیجه بخش بوده تنها روی آن ارتباط تاثیر داشته و در مورد شریک شما با ویژگی‌های منحصربه‌ فردش، باید به‌دنبال راهکاری دیگر باشید. هرگز راه حل ایده‌آل و نهایی برای برخورد با شریک‌تان وجود ندارد. اگر همه راه‌ها را امتحان کرده‌اید باز هم ناامید نباشید و تردید را به آسانی به‌خود راه ندهید. به‌دنبال راهی متفاوت باشید که در مورد شریک‌تان نتیجه بخش باشد. تسلیم نشوید و راه منحصر به فرد ارتباط با همسرتان را بیابید. جدایی همیشه آسان‌ترین راه ممکن است اما اگر برای ارتباط‌تان اهمیت قائل هستید، کمی بیشتر زمان بگذارید و راه بهتری را بیابید.

حتما بخوانید  راهنمای کامل عذرخواهی کردن

ترسی که مثل خوره است

همه ما در زندگی تجربه‌های تلخی داریم که فکر کردن به آن‌ها می‌تواند خیلی برای‌مان آزار‌دهنده باشد ولی تا زمانی که استفاده درستی از تجربه‌ها نداشته باشیم ترس‌ها مانع پیشرفت ما به جلو می‌شود و یک عامل بازدارنده قوی برای‌مان به حساب می‌آید. بیشتر اوقات تردید‌هایی که در مورد رابطه‌مان داریم نیز به خاطر تجربه‌هایی است که در گذشته داشتیم و به تصور خودمان می‌ترسیم که دوباره اتفاق‌های تلخ گذشته برای‌مان تکرار شوند اما در این موقعیت قبل از هرچیز باید به‌خودتان اعتماد داشته باشید چون اعتماد نداشتن باعث تردید‌های آزاردهنده‌ای می‌شود که راهی جز پایان دادن به یک ارتباط برای‌تان نمی‌گذارد. گذشته را به کنار بگذارید و در همین لحظه زندگی کنید. تجربه‌های گذشته نباید مانعی برای ارتباطی که در حال حاضر دارید باشد. بیشتر از این‌که به تردیدهای‌تان قوت دهید، به‌دنبال دلیل آن‌ها باشید تا بهتر آن‌ها را کنترل کنید. شما از عهده مدیریت یک ارتباط بر می‌آیید. شک نکنید.

نقش بازی نکن

هرگز خودتان را سانسور نکنید. سعی کنید صادقانه در مورد بدبینی‌‌های‌تان با همسرتان صحبت کنید و با او مشکل خود را درمیان بگذارید و وانمود نکنید که آدم مثبت و خوش بینی هستید. مطمئن باشید این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد. تمام بدبینی‌های خود را روی کاغذ بنویسید و روی آن‌ها فکر کنید و با کمک همسرتان دلیلی قانع‌کننده برای آن‌ها بیابید. ترس‌های خود را سرکوب نکنید و به جای فرار با آن‌ها روبه‌رو شوید.

تردید بین عشق و رنج

اما گاهی تردید و بدبینی‌ها در مورد مسائل کلی زندگی زناشویی است و این تردید‌ها اقسام مختلفی دارند. نخستین نوع تردید را با یک مثال شروع می‌کنیم. زن جوانی به تازگی ازدواج کرده و علاقه زیادی به همسرش دارد. همسر این زن با همه ویژگی‌های مثبتی که دارد، کمی حساس و زودرنج است و این زودرنجی مرد باعث به‌وجود آمدن بحث‌ها و اختلاف نظرهای جدی بین او و همسرش می‌شود. زن با وجود عشق شدیدی که نسبت به همسرش حس می‌کند، با حساسیت مرد نمی‌تواند کنار بیاید و این وسواس فکری همسر، آرامشی که او به‌دنبالش بوده را از او سلب می‌کند. زن در این شرایط دچار تردید می‌شود و میل به جدایی و ترک همسر در او شدت پیدا می‌کند اما اگر شما شرایطی مثل این زن و شوهر فرضی ما دارید بهتر است دقیق‌تر به تردیدهای‌تان نگاه بیندازید. شما به‌دنبال عشق و امنیت هستید اما دردی که شما از رابطه‌تان حس می‌کنید شما را به عقب‌نشینی وادار می‌کند. پس شما به‌دنبال آرامش هستید و نبود آرامش این تردید را به سراغ‌تان آورده است. به جای عقب نشینی بهتر است به‌دنبال راهکارهایی برای به دست آوردن آرامش دوباره بین خود و همسرتان باشید و دردی که از رابطه‌تان حس می‌کنید را برایش توصیف کنید چون در غیر این صورت تردید راهی جز جدایی را برای‌تان ندارد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید