با این راه کارها زندگی زناشویی خود را بهبود ببخشید

بهبود رابطه زناشویی با رعایت این نکات

بسیار لذت بخش است اگر همسرتان، حتی زمانی که دیر از خواب بیدار شده و برای رفتن عجله دارد یا حتی زمانی که خسته به خانه می آید، شما را ببوسد. این کار نشان می دهد که شما در اولویت تمام کارهای او قرار دارید.

زوج‌های موفق که سالها در کنار هم زندگی خوبی را سپری می‌کنند، معمولا رمز و رازهایی دارند که شاید جوان‌ترها از آن بی‌خبرند. بد نیست شما هم اگر می‌خواهید زندگی‌تان را مثل آنها بگذرانید، این مطلب را بخوانید.

دعوا دلیل جدایی نیست

شما همسرتان را دوست دارید و دعوا و عصبانیت نباید به جدایی شما منجر شود. اگر تصمیم به زندگی با شخصی را گرفته اید، باید دعواهای آن را نیز بپذیرید.

به تعهدات رابطه پایبند باشید

شاید دوست نداشته باشید هر کاری را که همسرتان از شما درخواست کرده، انجام دهید (به عنوان مثال به کنسرتی که مورد علاقه تان نیست بروید) اما این را هم بدانید که او از هم نشینی با شما لذت می برد. بنابراین برای شادی او هم که شده همراه خوبی باشد.

چیزهای مورد علاقه او را بخرید

آیا همسرتان بستنی نعنایی دوست دارد؟ هنگامی که برای خرید به فروشگاه می روید، چند عدد هم بستنی نعنایی بخرید تا او هم بداند که شما، حتی زمانی که کارهای روزمره خود را انجام می دهید، به او فکر می کنید.

هنگام ورود و خروج از خانه، همسرتان را ببوسید

بسیار لذت بخش است اگر همسرتان، حتی زمانی که دیر از خواب بیدار شده و برای رفتن عجله دارد یا حتی زمانی که خسته به خانه می آید، شما را ببوسد. این کار نشان می دهد که شما در اولویت تمام کارهای او قرار دارید.

گاهی کنسل کردن یک قرار، به بودن در کنار همسرتان می ارزد

لازم نیست تمام تعطیلات خود را با دوستان تان بگذرانید. هر چه زمان بیشتری می گذرد، مشغله زندگی شما نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین خوب است گاهی اوقات فراغت خود را به تنهایی با همسرتان بگذرانید.

با خانواده او مانند خانواده خود رفتار کنید

خانواده همسرتان دوست دارند شما همان رفتاری را که با خانواده خود دارید، با آنها نیز داشته باشید. از طرف دیگر همسرتان هم از دیدن چنین رفتاری خوشحال خواهد شد.

گفتن «دوستت دارم» هر چه بیشتر، بهتر

دو کلمه ای که هیچ گاه جذابیت خود را از دست نمی دهد. آن را از همسرتان دریغ نکنید.

هنگام بیماری با او مهربان باشید

شاید برای مراقبت از همسرتان مجبور شوید یکی از میهمانی هایتان را کنسل کنید یا برای خرید دارو، به داروخانه بروید اما یادتان باشد شکایت نکنید. هیچ کس عمدا بیمار نمی شود. روزی می رسد که شما هم در بستر بیماری به کمک او احتیاج خواهید داشت.

در نبود یکدیگر، کارهای خانه را انجام دهید

بله، این که شما علاقه ای به رخت شویی ندارید، طبیعی است اما گاهی لازم است این کار را برای راحتی همسرتان انجام دهید. در این صورت هر دوی شما وقت کافی برای گفتگو و خوش گذرانی با یکدیگر خواهید داشت.

حتما بخوانید  از آزمایش های قبل از ازدواج چه میدانید ؟

از گفتن جوک های توهین آمیز خودداری کنید

به همسرتان احترام بگذارید و از تعریف کردن جوک های توهین آمیز به جنس مخالف در مقابل دیگران، خودداری کنید. همسر شما در کنارتان قرار دارد نه مقابل تان.

وقت شناس باشید

با این کار بسیاری از دعواهای شما کاهش می یابد. بنابراین ۲۰ دقیقه قبل از زمانی که فکر می کنید برای آماده شدن احتیاج دارید، کار خود را آغاز کنید. دیر کردن شما، بی احترامی به همسر و افرادی است که در جایی دیگر انتظار شما را می کشند.

با افرادی که پشت همسر شما بد می گویند، به تندی رفتار کنید

حتی اگر همیشه با دیگران با احترام و ادب برخورد می کنید، گاهی لازم است استثنا قائل شوید. شما بزرگ ترین حامی همسرتان هستید.

او را از کوچیک ترین تصمیمات خود آگاه کنید

آیا می خواهید پس از ساعت کاری با همکار خود به کافه ای بروید؟ خوب است، خوش بگذرد اما همسرتان را نیز در جریان برنامه های خود قرار دهید. در این صورت او نگران نمی شود و برای برنامه های خود نیز روی شما حساب نمی کند. این کار اجازه گرفتن نیست بلکه ادب و احترام شما را نشان می دهد.

به تماس و پیام ها او پاسخ دهید

اگر همسرتان به هر دلیلی می خواهد با شما در تماس باشد، او را در اولویت کارهایتان قرار دهید.
اسرار موفقیت یک رابطه زناشویی
اسرار موفقیت یک رابطه زناشویی

از همسرتان بپرسید روز خود را چگونه گذرانده است

کارهای روزمره، اگر چه جزئی از عادات زندگی تان شده اند اما از اهمیت آنها ذره ای کم نمی شود. در انتهای روز، از جزئیات کارهایی که همسرتان در طول روز انجام داده سوال کنید.

در مسافرت دعوا نکنید

همسرتان هتلی رزرو کرده که پس از اقامت در آن، مورد پسند نبوده است یا فراموش کرده یکی از لباس های شما را در ساک بگذارد. در این شرایط ۲ راه پیش رو دارید: ۱٫ عصبانی شوید و اوقات را به کام هر دویتان تلخ کنید ۲٫ فراموش کنید و از مسافرت خود لذت ببرید. زوج های خوشبخت راه دوم را انتخاب می کنند. شما چطور؟
برترین ها

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید