این خوراکی بوی بد بدن را از بین می برد

a906ecd58b062801ef8efce6e1a38d4d_XL

اگر جز افرادی هستید که هنگام تعرق بدنتان بوی بد می دهد ، وگاهی که بدنتان دچار عفونت می شود بوی بد می دهد بخوانید در این جا این خوراکی بوی بد بدن را از بین می برد .

مصرف آب

یکی از بهترین راه های رفع بوی بدن، مصرف فراوان آب سالم و خنک است. متخصصان سلامت، مصرف آب فراوان را برای دفع سموم بد بوی بدن از درون کبد، کولون و کلیه، توصیه می کنند. افزودن کمی آب لیمو به یک لیوان آب و مصرف آن اول صبح برای سم زدایی از دستگاه گوارش مفید است.

پروبیوتیک

ماست و کفیر منابع پروبیوتیک است؛ از طرفی مواد غذایی تخمیر شده مانند سرکه سیب، مانع از فعالیت باکتری های مضر می شود.

کلروفیل

کلروفیل را خنثی کننده طبیعی بوی بد بدن می دانند. سبزی هایی مانند گشنیز، جعفری، برگ های سبز دیگر و چای سبز خاصیت سم زدایی دارد. بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از کلروفیل، درمان طبیعی برای رفع بوی بدن و دهان است.

سیر

به نقل از ” Readers digest” اگر چه سیر بوی قوی دارد اما از بدن در برابر ویروس های متعدد و بیماری های باکتریایی که باعث بوی نامطبوع می شود، محافظت می کند.

مصرف سیر خطر بروز برخی از سرطان های سیستم گوارشی را کاهش می دهد. آلیسین نوعی فیتو کمیکال است که دارای خاصیت قوی آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است.

از خوردن قند تصفیه شده بپرهیزید

متخصصان، بوی بد بدن (بوی دهان و عرق) را با میزان پایین باکتری های مفید ارتباط می دهند. نتایج سال ها تحقیق نشان می دهد افرادی که برنامه غذایی سرشار از قند تصفیه شده دارند و به طور مکرر از آنتی بیوتیک استفاده می کنند، از بوی نامطبوع بدن رنج می برند. مصرف آنتی بیوتیک و قند تصفیه شده باعث کاهش باکتری های سالم روده می شود و قارچ ها زمینه رشد پیدا می کند. قارچ های Candida باعث بر هم خوردن تعادل باکتریایی می شود و در نتیجه بوی بد بدن ایجاد می شود.

حتما بخوانید  سنگ کلیه دارید گریپ فروت نخورید

روی

از روی به عنوان ماده اصلی در تهیه لوازم بهداشتی از جمله خمیر دندان و دئودورانت استفاده می شود. این ماده نقش اصلی در روند سم زدایی و تنظیم آن دارد. روی، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد از این رو از سلول های بدن در مقابل آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. مصرف مکمل روی می تواند میزان ذخیره آن را در بدن بالا ببرد. خوردن غذاهای غنی از روی مانند مغز میوه، تخمه کدو و غذای دریایی باعث خوشبو شدن بدن می شود.

منگنز

این ماده طبیعی که معمولاً در برنامه غذایی چندان به آن اهمیت داده نمی شود، نقش مهمی در عملکرد مختلف بدن از جمله حفظ حافظه، کنترل و رفع بوی نامطبوع بدن دارد. مواد غذایی سرشار از منگنز شامل برگ های سبز پررنگ، ماهی، لوبیا، آواکادو، موز، مغز میوه، غلات سبوس دار و شکلات تلخ است. در سال ۱۹۲۸ یک پروفسور جراح فرانسوی دریافت که بوی نامطبوع بدن (عرق یا دهان) با مصرف مکمل های این ماده از بین می رود. این ماده مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می کند و فلورطبیعی روده را افزایش می دهد در نتیجه بوی بدن و دهان از بین می رود.

ماتیلدا : این خوراکی بوی بد بدن را از بین می برد

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید