انزال در زنان چیست ؟

انزال در زنان چیست ؟

 

  • چگونه می توان تعیین نمود که مایع ترشح شده از مثانه است یا از پروستات؟ این سوالی است که بدون انجام آزمایش پزشکی نمی توان به آن پاسخ داد.روش دقیقی برای تعیین اینکه آیا یک زن بصورت ارادی یا غیر اردای مایع انزالی خود را از طریق مثانه یا پروستات ترشح می کند وجود ندارد.

انزال در زنان و مردان تفاوت های بسیار زیادی دارد. مردان در یک رابطه ی جنسی یک بار یا نهایتا دوبار ارضا می شوند و پس از آن تمایلی به ادامه دادن رابطه ندارند. اما در زنان چنین نیست ، هر زند در یک رابطه جنسی می تواند چندین بار انزال شود و همچنان به رابطه اش ادامه دهد.

انزال زنان

در اندام جنسی همه زنها غده ای بنام پروستات و باندازه تقریبی یک انگشت شست وجود دارد. این غده دور تا دور مجاری خروجی مثانه آنها را احاطه کرده است . همانند غده پروستات در مردان ، این غده نیز در زنان از آغاز بلوغ شروع به تولید مایع می کند.در غده پروستات منطقه ای حساس وجود دارد که اصطلاحاً به آن منطقه یا نقطه G گفته می شود. این نقطه در جایی در امتداد طول مثانه قرار گرفته است. زمانیکه غده پروستات تحریک می شود بسیاری از زنها نوعی متفاوت از انزال (انزال واژینال) را که با انزال و لذت جنسی از طریق تحریک کلیتوریس یا چوچوله متفاوت است ، تجربه می کنند. برخی از زنها در جریان رابطه و تحریک جنسی قبل از اورگاسم و یا حتی بدون تحریک ناحیه G به حالتی مانند انزال می رسند.اطراف غده پروستات توسط بافتی ماهیچه ای احاطه شده است . این بافت ماهیچه ای ، بالقوه این قابلیت را دارد که درهنگام اورگاسم منقبض شده و محتویات خودش را بیرون بریزد.مجادلات زیادی در خصوص منشاء این همه آب (گاهی تا بیش از دو فنجان) آنهم از غده نسبتاً کوچک پروستات که در طی انزال از زنان خارج می شود وجود دارد. با این وجود مایع خارج شده در هنگام انزال در زنان هیچ شباهتی به ادرار ندارد.بهترین شیوه برای تحریک نقطه G ماساژ ریتمیک آن با انگشتان ، آلت جنسی مرد و یا آلات مصنوعی مشابه آنست.(در این خصوص در قسمتهای بعدی بطور مفصل مطالبی مصور ارائه می گردد)دستیابی به نقطه G و یادگیری ارگاسمهای واژینال همراه با انزال در زنان ، نیازمند تمرین و ممارست فراوان است. اورگاسم های واژینال یا نقطه G باندازه اورگاسم های رخ داده از طریق تحریک کلیتوریس یا چوچوله عمومیت ندارد ، بعضی از زنان همیشه آنرا تجربه می کنند و برخی دیگر هیچگاه به آن دست نمی یابند…

انزال در زنان چه خصوصیاتی دارد؟منظور از انزال همان مایعی است که در حین فعالیت جنسی از مجاری مثانه زنان خارج می گردد.وقتی این مایع در مقادیر کم ترشح شود بیشتر بصورت مایع مخاطی روشن ، شیری و یا زرد رنگ است.البته هر چه بر حجم خروجی آن افزوده شود شفافیت رنگ آن نیز بیشتر می شود.هر چند در حجم کم ممکن است بویی خوش داشته باشد لیکن هر چه بر حجم آن افزوده گردد رنگش شفاف تر و بوی آن نیز کمتر قابل درک خواهد بود.این مایع شامل PSA (نوعی آنتی ژن) وPAP (نوعی اسید فسفاتاژ) است که هر دو بصورت اختصاصی در پروستات زن تولید می گردد.البته این مواد با حجمی کمتر در ادرار هم دیده می شود،همانگونه که مواد موجود در یک ادرار طبیعی (کراتینین ،اوره ، پتاسیم ، سدیم ، کلراید) نیز ممکن است با حجمی کمتر در این مایع دیده شود.همانطور که حجم و ظاهر این مایع در زنان متفاوت است غلظت مواد موجود در آن نیز در زنان مختلف متفاوت است.زنانی که تجربه خروج این مایع را دارند در هر نوبت از اتزالشان آنرا با رنگ ، بو ،غلظت و یا حتی مزه ای متفاوت گزارش کرده اند.(چشیدن مزه این مایع برای خود فرد ایرادی ندارد و چشیدن آن برای زوجهایی هم که از قبل با یکدیگر تبادل این مایعات را داشته اند نیز معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند هر چند اگر زوجی تمایل به برقراری رابطۀ جنسی ایمن و بهداشتی دارند بهتر است از چشیدن آن اجتناب ورزند).در برخی از زنان نوع مایع خروجی از آنها تحت تأ ثیر چرخه قاعدگی شان قرار می گیرد.باحتمال زیاد آنچه که شما می خورید یا مقدار مایعی که مصرف می نمایید بر آن اثر می گذارد.برخی زنان گزارش می دهند که این مایع در آنها در بعضی مواقع شفاف و بی بو و در مواقعی دیگر غلیظ و همراه با بوی تند است.برخی دیگر گزارش می دهند که گاهی شکل و بوی آن شبیه ادرار است مخصوصاً زمانیکه به سختی برای رسیدن به انزال تلاش می کنند.این نکته کاملاً صحیح است که در بیشتر زنان انزال در طول زمان یا حتی در طی یک رابطه جنسی مجزا کاملاً متفاوت باشد.

در جدول زیر محتویات مایع انزالی در زنان و مردان و نیز مواد موجود در مایع انزالی و ادرار زنان با هم مورد مقایسه قرار گرفته است. ادرار و مایع انزالی در زنان حاوی همان مواد موجود در مایع انزالی مردان است.

حتما بخوانید  بهترین زمان آمیزش زوجین

غلظت این مواد مشترک (PSA ، PAP ، PSAP ) در مایع انزالی بیشتر از ادرار است و این نشان می دهد که آنها دقیقاً عین هم نیستند.

آیا در همه زنها انزال وجود دارد؟

با توجه به اینکه در همه زنها غده پروستات وجود دارد بنظر می رسد در همه آنها نیز مایع انزال تولید می شود ،هر چند ممکن است خودشان هم از امر آگاه نباشند.این مایع ممکن است درحجمی بسیار کم تولید و بدون آنکه زن از ترشح آن مطلع شود بصورت مخلوط با سایر مایعات خروجی بدن او در حین فعالیت جنسی خارج شود.

با توجه به مشاهده PAP در لباس زیر زنان ، بنظر می رسد ترشحات منظم پروستات در ایجاد رطوبت در فرج زن نقش داشته باشد.در غیاب یا در هنگام برانگیختگی جنسی سرریز مایع پروستات ممکن است بصورت چکه ای و از طریق مجاری ادرار دفع گردد.

ترشح این مایع می تواند از طریق تجمع خونی در بافتهای اطراف که خود حاصل فشار وارد شده بر دیواره واژینال در هنگام برانگیختگی جنسی یا تحریک درونی است ایجاد گردد.ترشح مایع پروستات در هنگام اورگاسم احتمالاً توسط انقباض ماهیچه های لگنی صورت می گیرد.

باید توجه داشت که هر چند حجم مایع انزالی از یک زن به زن دیگر متفاوت است با این حال هیچ یک از آنها کنترلی در حجم ترشح آن ندارند.

در بررسی بعمل آمده در یک تحقیق اینترنتی زنان بسته به نوع فعالیت جنسی شان درجات متفاوتی از انزال را در حین هر فعالیت گزارش کرده اند که عبارت است از:

· در هنگام برانگیختگی جنسی۱۱ درصد

· در هنگام اورگاسم یا ارضاء جنسی ۴۶ درصد

· در هنگام خود ارضایی ۴۱ درصد

در کنار شریک جنسی مرد :

– تحریک دستی فرج ۲۳ درصد

– لیسیدن فرج۱۸ درصد

– تحریک دستی مهبل با انگشتان ۱۹ درصد

– تحریک از طریق آلت مصنوعی یا اشیاء مشابه ۱۰ درصد

– نزدیکی طبیعی ۱۹ درصد

– تحریک مقعدی ۴ تا ۶ درصد

در کنار شریک جنسی زن ( هم جنس) :

سرچشمه انزال کجاست؟

تحقیقات پزشکی اندکی در خصوص منبع یا منابع انزال در زنان صورت گرفته است.تحقیقات انجام گرفته اغلب نتایج متناقضی در پی داشته است.

نتیجه حاصل در برخی از تحقیقات مؤید این نظر است که این مایع فقط از پروستات سرچشمه می گیرد درحالیکه در سایر تحقیقات مشخص شده که بیشتر این مایع از مثانه و در حدی کمتر از پروستات زنان سرچشمه می گیرد.ما بر این عقیده ایم که در بعضی از موارد همه مایعی که از مجاری مثانه جاری می شود از پروستات و در مواردی دیگر بصورت مخلوط هم از پروستات و هم از مثانه و در سایر موارد نیز فقط از مثانه سرچشمه می گیرد. در هر حال تشخیص اینکه در هر مورد سرچشمه اصلی این مایع کجاست کار ساده ای نیست.

چگونه می توان تعیین نمود که مایع ترشح شده از مثانه است یا از پروستات؟ این سوالی است که بدون انجام آزمایش پزشکی نمی توان به آن پاسخ داد.روش دقیقی برای تعیین اینکه آیا یک زن بصورت ارادی یا غیر اردای مایع انزالی خود را از طریق مثانه یا پروستات ترشح می کند وجود ندارد.تنها چیزی که زنها مشترکاً مشاهده می کنند اینست که این مایعات از مجاری مثانه یا پیشابراه آنها خارج می شود.ما از معیار رنگ ، طعم یا بوی این مایعات که می تواند در تعیین دقیق هر یک از آنها مؤثر باشد اطلاعی نداریم.

در جایی برای تشخیص ادرار از مایع انزال به بوی تند ادرار اشاره شده است.شاید این علامت درست باشد ولی زنان یا شرکای جنسی آنها چطوری می توانند قبل از خروج این مایعات مطمئن شوند که مایع خروجی کدام مایع است ؟ آیا همان مایع انزالی است که منتظرش هستند و یا نه ادرار است و قطعاً نامطبوع ؟ مسئله ما این نیست که کدام مایع خارج می شود بلکه آنچه اهمیت دارد نگرانی ای است که این مایعات خروجی در کسب لذت زن ایجاد می کند.بعبارت دیگر چون زن نمی داند مایعی که در حال خروج است مایع انزال است یا ادرار ، لذا همین نگرانی مانع کسب لذت او در رابطه جنسی می گردد.باید توجه داشت که هر چند کنجکاوی در خصوص این مایعات طبیعی امر مطلوبی است اما نبایستی درباره خوبی یا بدی آنها به قضاوت نشست.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید