اطلاعات کامل در مورد انواع عایق صوتی

ماتیلدا: برای جلوگیری از مزاحمت توسط صداهای ایجاد شده در اتاق های کناری یا بالایی، ساختمان را باید طوری ساخت که از انتقال صدا ممانعت کند. این کار به معنی استفاده از سقف یا دیوار بتنی با ضخامت بالا نیست. عایق کاری صوتی به قابلیت کلی یک المان یا سازه ساختمان در کاهش انتقال صدا مربوط می شود.
اطلاعات کامل در مورد انواع عایق صوتی

 

به طور کلی دو نوع عایق کاری صوت وجود دارد:

  1. عایق کاری صوت هوایی
  2. عایق کاری صوت ضربه ای

عایق کاری صوتی اتاقهای کنار هم
علاوه بر دیوارها و سقف های کاذب، پنجره ها، رادیاتورها، کانالها و سوراخهای ایجاد شده برای نصب لوازم نیز عوامل مناسبی جهت انتقال صوت هستند، که باید عایق کاری صوتی در مورد آنها انجام گیرد.

ضمنا در ادارات اگر پارتیشن ها به سقف اصلی متصل نشوند، یک مسیر افقی برای انتقال صدا از طریق فضای خالی بالای سقف کاذب بوجود می آید.

نکته: در بسیاری از ساختمان ها از سقفهای کاذب زیادی استفاده می شود. این نوع اجرای سقف در مقایسه با مواردی که دیوارهای جداکننده از سقف کاذب رد می شود و یا تا زیر سقف اصلی امتداد دارد، صدای بیشتری را به اتاق کناری انتقال می دهد.

نکته دوم: به منظور برقراری سکوت قابل قبول، در دفاتر کاری عادی، باید عایق صوتی بین اتاق های مجاور دارای قدرت کاهش صوت حداقل برابر با ۳۵ دسیبل باشند.

عایق کاری صوتی یک طرفه
تاسیسات بکار رفته بین فضای خالی مابین سقف اصلی و سقف کاذب ، همانند لوله گذاری و داکت بندی ها، می تواند باعث افزایش سر و صدا شود. در چنین حالاتی، برای کاهش مزاحمت صوتی در اتاق پایینی، یک سیستم عایق صوتی سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید  برتری 1 بر 0 نفتی ها

 

۱- عایق کاری عمودی صوت هوایی
عایق کاری صوت هوایی مربوط به صداهای تولید شده در اتاق زیرین یا بالایی می باشد. عایق کاری صوت هوایی یک فضای پایینی می تواند بوسیله یک سیستم سقف کاذب بهبود یابد. این نوع عایق کاری مربوط به صداهای تولید شده از اتاق زیرین و بالایی می باشد. بهبود حاصل شده همیشه به نوع خاص ساختار کف مرتبط می باشد.

۲- عایق کاری صوت ضربه ای
عایق کاری صوت ضربه ای مربوط به کاهش صدای قدم زدن افرادی می باشد که روی یک سطح راه می روند. میزان بهبود توسط عایق کاری با اندازه گیری شدت صوت ضربه ای در اتاق پایینی تعیین می شود. یک سیستم سقف کاذب می تواند برای بهبود عایق کاری صوت ضربه ای استفاده شود تا باعث کاهش میزان صوت ضربه ای شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید