اسمارت‌ فون‌ ها چه نقشی در اختلالات خواب دارند ؟

8017_921

 

محققان بار دیگر و در پی تحقیقی تازه اعلام کرده‌اند: هر قدر کسی زمان بیشتری را صرف استفاده از اسمارت فون خود کند، کیفیت خواب بدتری خواهد داشت.

 محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند افراد حاضر در مطالعه که در طول مدت یک ماه بیشتر از تلفن هوشمند خود استفاده کرده بودند در مقایسه با کسانی که زمان کمتری صرف استفاده از این تلفن ها کرده بودند، کمتر خوابیده بودند و خواب خوب کمتری نیز داشتند.
همچنین طبق نتایج این مطالعه، افرادی که درست قبل از رفتن به رختخواب، از اسمارت فون خود استفاده کرده بودند، زمان زیادی طول می کشید تا خواب شان ببرد.
به گفته محققان، قرارگیری در معرض صفحه نمایش اسمارت فون ها، بخصوص در زمان قبل از خواب، تاثیر منفی بر خواب خواهد داشت.
در این مطالعه محققان از ۶۵۳ فرد بزرگسال خواستند تا اپلیکیشنی را بر روی تلفن های اندروئید خود نصب کنند که می توانست تعداد دقایق روشن شدن صفحه تلفن را ثبت کند. محققان داده های مربوط به تلفن هر فرد را در طول ۳۰ روز جمع آوری کردند.
در ادامه افراد حاضر در مطالعه، پرشسنامه ای مربوط به عادات خواب خود تکمیل کردند.
نتایج نشان داد شرکت کنندگان به طور میانگین در روز ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه از تلفن همراه شان استفاده می کردند. در این مطالعه ارتباط بین اسمارت فون و خواب مشخص شد.
از بین ۱۳۶ شرکت کننده ای که اطلاعات مربوط به عادات خواب خود را گزارش کرده بودند، محققان دریافتند زمان بیشتر استفاده از تلفن هوشمند با کاهش کیفیت خواب، طول مدت کمتر خواب و مدت زمان طولانی تر موردنیاز برای به خواب رفتن همراه است.

حتما بخوانید  شیوه های موثر و ساده کوچک کردن شکم
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید