اسلحه ایرانی در دست نیروهای مقاومت حماس

اسلحه ایرانی در دست نیروهای مقاومت حماس

اسلحه ایرانی در دست نیروهای مقاومت حماس

بنا به گزارش پایگاه خبری آمریکایی تکنولوژی ساخت سلاح های تک تیرانداز با نام صیاد-۲ با کمک ایران به نیروهای مقاومت حماس قرار دارد.

به گزارش «ورلد تریبیون»، حماس جدیدا اسلحه‌های تک تیرانداز «غول _۲» که درای لوله‌ای بلند و شبیه نمونه اتریشی موسوم به HS-50 است را مورد استفاده قرار داده است.

بنابر این گزارش، سلاح تک تیرانداز غول-۲ هم اینک در غزه تولید می‌شود و این اسلحه کالیبر ۵۰ دارای بردی به مسافت ۱٫۵ کیلومتر است.

«چالز لیستر»، متخصص غربی مستقر در پژوهشکده «بروکینز» مستقر در قطر در این باره گفت که فن‌آوری این اسلحه تک تیرانداز از سوی ایران به باریکه غزه فرستاده شده و مدعی شد که اقدام ایران برای افزایش تقویت نظامی و روحی حماس برای نبرد علیه اسرائیل است.همچنین در ایران این اسلحه «صیاد _۲» نام دارد.

اسلحه ایرانی در دست نیروهای مقاومت حماس

اسلحه ایرانی در دست نیروهای مقاومت حماس

در انتهای این گزارش تاکید شده است که ارتش اسرائیل از یک سال قبل به این سو نسبت به این ماجرا خبر داشته و طی نبرد ۲۵ روزه با نیروهای مقاومت حماس و گردان عزالدین قسام موفق به غنیمت گرفتن این اسلحه نشد.

گفتنی است که سلاح تک تیرانداز صیاد _۲ ایران یکی از مشهورترین تفنگ‌های تک تیرانداز در جهان به شمار می رود. اخیر در یکی از نمایشگاه‌های محصولات دفاعی و امنیتی در تهران یک سلاح تک تیرانداز در غرفه سلاح های صنایع دفاع وجود داشت که به شکل عجیب و جالبی به ” ام ۴۰ ” آمریکایی شبیه است.

حتما بخوانید  چرا ظریف اجلاس شانگهای را ترک کرد؟

این سلاح آمریکایی بر پایه تفنگ شکاری مدل ۷۰۰ ساخت کمپانی اسلحه سازی “ریمینگتون” ساخته شده است. با توجه به نبود اطلاعات در مورد مدل ایرانی این سلاح و البته شباهت‌های بسیار جالب و نزدیک بین دو نمونه آمریکایی و ایرانی می توان بر اساس اطلاعات موجود از مدل آمریکایی به این اعداد دست پیدا کرد.

این اسلحه با وزنی در حدود ۶٫۵ تا ۷٫۵ کیلوگرم میباشد با سیستم مسلح شدن گلنگدنی دارای توانایی جاگذاری ۵ گلوله به صورت دستی در مخزن درون سلاح قرار خواهد گرفت وجود دارد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید