روش درست کردن براونی شکلاتی و خواص شکلات

روش درست کردن شیرینی شکلاتی (براونی)

شکلات تیره برای سلامتی مفید در نظر گرفته شده است و حتی خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره در سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.
شکلات تیره نیز منبع خوبی از انرژی است و به دلیل آن گسترش می‌یابد به آرامی به خون و سطح انسولین را افزایش نمی‌دهد.

اگر گیاهخوارید و دلتان براونی شکلاتی خوشمزه میخواهد در این بخش با ما همراه باشید برای درست کردن این براونی، اصلا به فر احتیاجی ندارید بلکه بدون گلوتن، محصولات لبنی و قند می توانید آن را با خیال راحت استفاده کنید. حتی اضافه وزن هم نمی آورد چون هر بخش آن تنها ۵۹ کالری دارد. علاوه بر این، هر تکه آن شامل دو گرم پروتئین و فیبر نیز هست.

فقط کافی است همه ی مواد را با هم در غذاساز بریزید و در ماهیتابه فشرده کنید، در یخچال بگذارید تا سفت شود و در عرض یک ساعت، می توانید این براونی لذیذ را بخورید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی براونی شکلاتی:

جو پرک ۲ پیمانه
بادام هندی خام ۱ پیمانه
خرما بدون هسته ۸ عدد
پودر کاکائو شیرین نشده یک سوم پیمانه
نمک کمی
موز رسیده ۱ عدد
پوره سیب یک چهارم پیمانه
گردو خرد شده یک چهارم پیمانه

روش تهیه براونی شکلاتی:

جو پرک، بادام هندی، خرما، پودر کاکائو و نمک را در غذاساز بریزید تا به خوبی مخلوط شده و بافتی نرم و یکدست داشته باشند.

موز و پوره سیب را اضافه کنید و مخلوط نمایید تا غلیظ شده و تبدیل به خمیری کمی چسبناک شوند.

روی یک تابه کمی روغن اسپری کنید.

مخلوط را در ظرف بریزید و با استفاده از پشت کفگیر، آن را در ظرف بفشارید. روی خمیر گردو بپاشید و آن ها را داخل خمیر بفشارید، و مخلوط کنید.

حتما بخوانید  تهیه موس شکلاتی

ظرف را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. آن را به ۳۲ عدد مربع برش داده و در یخچال قرار دهید.

خواص شکلات:
نوع سیاه آن به دلیل وجود آنتی اکسیدان جلوی تولید رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و بنابراین مفیدتر است. همچنین مصرف این ماده به راحتی از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می‌دهد.[۷] مصرف شکلات برای سگ‌ها، گربه‌ها و اسب‌ها مضر است و همچون سم در بدن آن‌ها عمل می‌کند.
پیشنهاد
شکلات تیره برای سلامتی مفید در نظر گرفته شده است و حتی خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره در سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.
شکلات تیره نیز منبع خوبی از انرژی است و به دلیل آن گسترش می‌یابد به آرامی به خون و سطح انسولین را افزایش نمی‌دهد. (در واقع، شاخص قند خون شکلات تیره در تنها ۲۲ تخمین زده شده است) بنابراین، آن را فراهم می‌کند انرژی پایدار است ایده‌آل برای فعالیت‌های استقامتی و نیز دوره‌های آموزشی با وزنه است.
اگر شما شکلات تیره را دوست ندارد، با یک شکلات خفیف با کاکائو ۴۵–۵۵٪ شروع کنید. شیرین شکلات مانند شکلات شیر طعم می‌شود و نه بیش از حد تلخ است. اگر شما بیشتر ماجرا جو هستید، می‌توانید کاکائو شکلات ۱۰۰٪ یا بدون شکر را تجربه کنید.
سورن+ویکیپدیا

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید