روز خود را با شادمانی آغاز کنید

روز شادآغاز روز با شادمانیمانی: متداولترین توصیه ها در این زمینه معمولاً اثر ندارند. مثلاً تکرار کردن پیامهای دلگرم کننده با خودتان به ندرت احساسات استرس زایی که عمیقاً ریشه دوانده اند را قلع و قمع میکند.

 

 

 

باد کوه ها را می ساید و به تپه تبدیل می کند. آب صخره ها را ساییده و غارها را از آن حفر می کند. محرک های مختلف بر وضعیت روانی ما تاثیر می گذارند، گاهی تاثیر مثبت و گاهی هم منفی. حتی اگر در یک جزیره صحرایی هم که زندگی کنید، نسبت به این پدیده مصون نخواهید بود چون ممکن است سیل یا خشکی هر بار شما را به یک سمت ببرد.

نتیجه چنین تاثیراتی ممکن است چند دقیقه یا هفته ها طول بکشد. وقتی درگیر پروژه های طولانی مدت هستید مثل گرفتن مدرک دانشگاه یا شروع یک بیزنس تازه، حفظ انگیزه اهمیت بسیار زیادی دارد. چطور می توانید جلوی آن اتفاقات منفی را بگیرید که انرژیتان را هدر ندهند و روحیه تان را خراب نکنند؟

متداولترین توصیه ها در این زمینه معمولاً اثر ندارند. مثلاً تکرار کردن پیامهای دلگرم کننده با خودتان به ندرت احساسات استرس زایی که عمیقاً ریشه دوانده اند را قلع و قمع میکند. باور به نیروهای ماوراءطبیعه ممکن است ترستان را برای مدت کوتاهی از بین ببرد اما دیر یا زود واقعیت سخت تر از گذشته ظاهر می شود. گفتن این مطلب با خودتان که هر اتفاقی که برایتان می افتد نفعی در آن برایتان بوده، وقتی نبوده باشد، از نظر روانشناسی شدیداً مخرب است.

تفکر منطقی بهترن روش برای مطمئن کردن خودتان از این است که هر روز را با روحیه ای خوب آغاز کنید. وقتی اینکار را مداوماً انجام دهید، آرامش خاصی به شما خواهد داد، بازده کاریتان را افزایش می دهد و قدرت تاثیربخشیتان را تقویت می کند. آنچه که برای خوشبین بودن به آن نیاز دارید خواب و خیال نیست، کاملاً هم واقعی است. اگر بتوانید دیدگاه متوازنی به دنیا داشته باشید، بدبینی هیچوقت بر احساساتتان غلبه نمی کند.

توصیه من خیلی ساده و براساس این واقعیت است که همه ما عادت داریم در مشکلاتمان اغراق کنیم. نزدیکی ما به اتفاقات ناخوشایند کنونی مثل شکست یا پس زده شدن، ما را از دیدگاهمان محروم می کند. آنچه باید انجام دهید این است که لیستی از همه متعلقاتتان تهیه کنید و آنرا جایی بگذارید که هر روز صبح بتوانید ببینید.

هیچکدام از ویژگی ها و متعلقاتتان را نادیده نگیرید چون خیلی ها ممکن است آن را نداشته باشند. مثلاً اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، ممکن است به چشمتان نیاید اما به هیچ وجه فراموش نکنید که در هر کشور تعداد بیشماری از افراد از بیماری های جدی رنج می برند.

مهارت ها، وسایل هایتان، کسانی که می شناسید، پروژه های نیمه کاره تان و اقدامات اخیرتان، همه را یادداشت کنید. این کار را به این خاطر نمی کنید که خودتان را به چشم بدبختی های دیگران خوب جلوه دهید، نه، به این خاطر است که دارایی هایتان را به خودتان یادآور شوید.

نه باید مشکلاتتان را بیش از حد بزرگ جلوه دهید و نه اینکه فرصت هایتان را فراموش کنید. هر مشکلی که با آن روبه رو باشید، خیلی خوب است که همه نقاط مثبت جریان در ذهنتان باشد. لیستی از دارایی های شخصیتان درست کنید و در برنامه های آینده زندگیتان از آن استفاده کنید. با کمی زمان و تغییر دیدگاه، همه مشکلات زندگی فقط ناراحتی های خیلی کوچک به چشم می آیند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید