راهنمای سفر به وان ترکیه

یکی از شهرهای توریستی ترکیه که ایرانی ها از مرز ارومیه وبازرگان زیاد به آن جا سفر می کنند شهر وان ترکیه است که حدود ۴ ساعت تا ارومیه فاصله دارد. این شهر توسط قطار تهران و وان نیز قابل فتح است.

vankedisi.8123642_std

شهر وان در شرق کشور ترکیه و در سواحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. در قسمت شرقی این شهر قلعه تاریخی وان واقع است که محل رفت و آمد تاریخ دوستان و گردش گر ها است. وان دارای جمعیت ۴۰۰ هزار نفری است. زبان اهالی وان کردی کرمانجی است. طبق آمار های مرکز فرهنگی گردشگری وان بسیاری از توریست هایی که به وان سفر می کنند در رسته ی تجار و ثروتمندان هستند. اما بیشتر توریست ها مربوط به کشورهای آلمان و کره جنوبی هستند.

121-392

برای سفر به وان بهتر است یک برنامه ریزی سه تا ۴ روزه داشته باشید. هوای این محل معتدل است و این بخاطر دریاچه است. اگر بخواهید از طریق زمین به وان بروید باید از شهرهایی نظیر قزوین، زنجان و تبریز عبور کنید و به مرز بازرگان که رسیدید، از رازی و سرو رد شده و به سمت شهر ماکو و خوی در ارومیه بروید. حالا از طریق ارومیه می توانید با طی مسافت ۲۹۰ کیلومتر در ۴ ساعت به وان برسید.

8e35b81be6e583753a3d0616fddf20e3.jpg.thumb_700

سفر با قطار نیز روش دیگر سفر به وان است. قطار تهران- وان هر هفته یک رفت و آمد دارد. هر چند در سفر با قطار آرامش دارید اما به علت گشت و بازرسی زمان زیادی را صرف باید کنید بنابراین سفر جاده ای بهتر است. برای مشاهده ی مکان های دیدنی وان ترکیه روی این لینک کلیک کنید
istanbul_02
مردم وان تا حدودی می توانند ایرانی صحبت کنند به همین دلیل اگر بدانند شما از ایران وارد این شهر شده اید سریعا با شما خو گرفته و سعی دارند فارسی صحبت کنند. اجناسی که در این منطقه فروش می رود علاوه بر لیر ترکیه، به ریال نیز به فروش می رسند.می توانید به مراکز خرید بزرگ رفته و اجناس خارجی و برند های مشهور را در وان ترکیه خریداری کنید. در این شهر مردم حجاب را رعایت می کنند اما کسانی هم که حجاب ندارند از پوشش خوبی برخوردارند.

حتما بخوانید  درباره برج مقبره بابا حسین !

 

مردم خونگرم شهر وان همیشه با روی باز از ایرانیان استقبال می کنند بهترین مکان دیدنی این محل خود دریاچه است که باید مراقب قسمت های عمیق آن باشید چرا که دریاچه ای خطرناک است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید