برای داشتن دندان های زیبا و سالم این ترفندها را بلد باشیم

 

 

 

مجتبی طاهری درباره راه‌های داشتن دندان‌های سالم و زیبا اظهار کرد: نقش دندان‌ها در زیبایی چهره و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و ارتباط موثر کلامی و اجتماعی با دیگران غیر قابل انکار است.

دندان های زیبا و سالم

  • طاهری گفت: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالیده شود), استفاده از مسواک با نرمی مناسب (مسواک نباید خشن باشد) و استفاده از خلال دندان برای دفع ریزه‌های غذایی در لابهلای دندان‌ها در سلامت دندان موثر است.

 

وی افزود: از سوی دیگر ارتباط دندان‌ها با ارگان‌های داخلی از جمله دستگاه گوارش و بیماریهای ناشی از آن از دیدگاه پزشکی حائز اهمیت است؛ مکتب پزشکی ایرانی برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا تدابیری توصیه کرده است.

 

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: در حفظ‌الصحه ناصری آمده رعایت آداب غذا خوردن و نوشیدن برای جلوگیری از اختلال هضم و فساد غذا در معده و پاک کردن جرم دندان بعد از هر بار خوردن و مسواک زدن یا شستشوی دهان همراه با مالش و سایش لثه‌ها و دندان‌ها توسط دست از عوامل حفظ سلامت دندان‌ها است.

 

شستن دندان‌ها با نمک و عسل راهی برای سلامت دندان‌ها

طاهری گفت: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالیده شود), استفاده از مسواک با نرمی مناسب (مسواک نباید خشن باشد) و استفاده از خلال دندان برای دفع ریزه‌های غذایی در لابهلای دندان‌ها در سلامت دندان موثر است.

حتما بخوانید  درمان و کاهش عوارض آلرژی بهاری

 

وی اذعان کرد: پرهیز از شکستن مواد سخت با دندان مثل پوست فندق ،بادام و پسته, پرهیز از جویدن موادی که قوام سخت دارند؛ به خصوص اگر شیرین باشند مثل آب نبات و انجیرخشک و پرهیز از موادی که باعث زبری و کندی دندان می‌شوند مثل ترشی‌ها، میوه‌های خام ترش، خوردن خوراکی‌های بسیار گرم بعد از خوراکی‌های بسیار سرد و برعکس (منظور از گرم و سرد، دمای خوراکی است) و خوردن برخی مواد خاص مانند سبزی تره به سلامت دندان کمک می‌کند

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید