دلیل لکه های سفید روی ناخن چیست ؟

دلیل لکه های سفید روی ناخن چیست ؟

  • افراد باید توجه داشته باشند که اگر این لکه ها افزایش یافت و تعداد زیادی از  ناخن‌ها را درگیر کرد و یا همراه سایر مشکلات پوستی بود، می تواند نشانگر بعضی بیماریهای پوستی یا سیستمیک باشد و بهتر است در این صورت به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

 

 

به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، لکه های سفیدِ ناخن، عارضه شایعی است که دلایل پیدایش آن روی ناخن هایِ دست بسیار متفاوت است.

شاید بارها برای خیلی از مردم پیش آمده باشد که تلاش می کنند آن لکه‌ی سفید را از روی سطح ناخن بخراشند؛ اما پس از اندکی تلاش متوجه می شوند که این نقاط سفید رنگ، بخشی از بافت ناخن‌هاست.

 

دکتر مرضیه متین متخصص پوست و مو بیماستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: نقاط سفید کوچک روی ناخن جزء عوارض  شایع ناخن هستند که در خیلی ها مخصوصا در ناخن های کودکان میتوان یافت.

وی افزود: بیشتر اوقات این نقاط سفید رنگ بی ضرر بوده و اغلب توسط آسیب های کوچک روزمره به ” ناحیه زایایِ ناخن” ایجاد می شوند و نیاز به هیچ گونه پیگیری وجود ندارد.

متخصص پوست و مو بیماستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار داشت: برخلاف تصور عامه، لکه های سفید ناشی از کمبود کلسیم، روی یا سایر ویتامین ها در رژیم غذایی نمی باشد. این لکه‌ها در قاعده ناخن ایجاد می‌شوند و با رشد ناخن از بین می‌روند، بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان مشکل تلقی کرد و به پزشک مراجعه کرد.

حتما بخوانید  ماسک میوه ای ویژه پوست چرب با ذکر نحوه استفاده

دکتر متین عنوان کرد: برای جلوگیری از بروز آن، به افراد توصیه می‌شود، صفحه ناخن را با مرطوب کننده ها ی حاوی ویتامینE  چرب نگه دارند تا شکنندگی آن ها کاهش یابد.

وی اظهار داشت: افراد باید توجه داشته باشند که اگر این لکه ها افزایش یافت و تعداد زیادی از  ناخن‌ها را درگیر کرد و یا همراه سایر مشکلات پوستی بود، می تواند نشانگر بعضی بیماریهای پوستی یا سیستمیک باشد و بهتر است در این صورت به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید