دلیل عفونت مزمن گوش کودک چیست ؟

دلیل عفونت مزمن گوش کودک چیست ؟

  • عفونت گوش درمان نشده یا حاد می‌تواند منجر به پارگی پرده گوش کودک شود. البته پارگی پرده گوش اغلب اتفاق نمی‌افتد و معمولا در صورتی که بروز کند، خود به خود و به سرعت ترمیم می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که این مساله برای فرزندتان رخ داد او را جهت پیگیری و اطمینان از ترمیم پارگی پرده گوش مجددا نزد پزشک ببرید.

پزشکان اطفال در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که عفونت‌ مزمن گوش می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن بیشتر در کودکان شود.

متخصصان کره‌ای در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند کودکانی که به عفونت‌های گوش مبتلا می‌شوند نسبت به سایر همسالان خود چاق‌تر هستند.

متخصصان دانشگاه کیونگ هو در سئول با مطالعه روی ۸۴ کودک سه تا هفت ساله همچنین دریافته‌اند که کودکان مبتلا به عفونت گوش خیلی کمتر از همسالان سالم خود فعال هستند.

عفونت گوش معمولا توسط باکتری ایجاد می‌شود اما ویروس‌ها نیز می‌توانند عامل آن باشند. این وضعیت هنگامی رخ می‌دهد که مایع پشت پرده گوش تجمع پیدا می‌کند و سپس عفونی می‌شود. به طور طبیعی هر مایعی که در این ناحیه جمع شود، توسط شیپور استاش (لوله یا مجرایی که گوش میانی را با حلق ارتباط می‌دهد) تخلیه می‌شود. اما اگر شیپور استاش دچار انسداد شود که در سرماخوردگی، سینوزیت و حتی آلرژی به طور شایع این اتفاق می‌افتد، این مایع در گوش میانی گیر می‌افتد و تخلیه نمی‌شود.

میکروب‌ها محیط‌های تاریک و گرم و مرطوب را دوست دارند، بنابراین گوش میانی که از مایع پر شده است، محل خوبی برای رشد و تغذیه آنها به حساب می‌آید. همانطور که عفونت بدتر می‌شود، التهاب در پشت و پرده گوش بیشتر شده و ایجاد درد می‌کند. تب در صورتی دیده می‌شود که بدن کودک شما سعی کند علیه عفونت مبارزه کند. در چنین شرایطی که التهاب گوش میانی با تجمع مایع، درد، قرمزی پرده گوش و بعضی اوقات تب بروز می‌کند در پزشکی عفونت حاد گوش نامیده می‌شود.

حتما بخوانید  روش های راحت غذا دادن به کودکان بدغذا

عفونت گوش درمان نشده یا حاد می‌تواند منجر به پارگی پرده گوش کودک شود. البته پارگی پرده گوش اغلب اتفاق نمی‌افتد و معمولا در صورتی که بروز کند، خود به خود و به سرعت ترمیم می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که این مساله برای فرزندتان رخ داد او را جهت پیگیری و اطمینان از ترمیم پارگی پرده گوش مجددا نزد پزشک ببرید.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید