آموزش درست کردن کوفته

fo3934

 

کوفته را به شیوه های مختلفی محلی درست می کنند در قسمت آشپزی سایت ماتیلدا آموزش درست کردن کوفته  را به صورت آسان بیان می کنیم با ما باشید .


آموزش درست کردن کوفته  ، مواد لازم :

 گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
آب ۱/۳ پیمانه
 آرد نخودچی  ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
سبزی خرد شده (پیازچه و تره) ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
آلو خورشی ۱۵۰ گرم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
روغن مایع به مقدار کافی
شکر ۱/۳ پیمانه
سرکه ۱/۳ پیمانه

 

آموزش درست کردن کوفته  :
گوشت چرخ شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و با دست مخلوط کنید. کمی آب هم اضافه کنید تا عملیات مخلوط کردن راحت تر انجام شود.

سبزی های خرد شده را به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با نمک و زردچوبه مزه دار کنید. کمی که مواد را با هم مخلوط کردید، تخم‌مرغ ها را شکسته، به آنها بیفزایید و مواد را با دست خوب ورز دهید.

بعد از اینکه چسبندگی مایه کوفته به میزان مورد نظر رسید، به اندازه یک نارنگی از مایه را برداشته و در کف دست به شکل گلوله درآورید. حالا یک عدد آلو برداشته و با فشار انگشت در مرکز کوفته قرار دهید و بعد دوباره کوفته را جمع کرده و به صورت یک توپ شکل دهید.

همه مواد کوفته را به همین صورت به شکل توپ های کوچک با مغز آلو آماده کرده و در یک سینی بچینید و کناری بگذارید. در یک تابه هم مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی روغن داغ شد، کوفته ها را در روغن داغ خوب سرخ کنید.

حتما بخوانید  جوش های سرسیاه روش های خانگی برای پیشگیری و درمان آن

کوفته های سرخ شده را از روغن درآورده روی یک دستمال یا یک صافی بگذارید تا روغن های اضافی آنها گرفته شود. حالا موقع درست کردن سس کوفته هاست. در یک کاسه کوچک مقداری سرکه و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید.

در یک قابلمه یا تابه گود بزرگ کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید و پیازهای خرد شده را در آن ریخته، سرخ کنید. در آخر کمی زردچوبه هم اضافه کنید. سپس محلول سرکه و شکر را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و کم کم به پیاز داغ‌ اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید تا سس بجوشد و کمی غلیظ شود.

وقتی سس جوشید، حرارت را کم کرده و کوفته ها را به آرامی و یکی یکی به سس اضافه کنید. حالا در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا کوفته ها بپزند و سس غلیظ شود. در صورت تمایل برای مزه دار شدن سس کوفته ها، چند آلو در سس در حال جوشیدن بیندازید.

fo3934

آموزش درست کردن کوفته

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید